Sağlık
Giriş Tarihi : 07-03-2021 16:55   Güncelleme : 07-03-2021 16:55

Koronavirüs aşılarının vücutta şişme yapmasının nedeni açıklandı

Yapıkan açıklamada "Vücudun aşıya normal bir reaksiyon verdiği ve bu durumun zamanla geçtiği" ifade edildi.

Koronavirüs aşılarının vücutta şişme yapmasının nedeni açıklandı

Amerika Birleşik Devletleri'nde (ABD) Pfizer ve Moderna'nın ürettiği Covid-19 aşılarının koltuk altı bölgesindeki lenf nodüllerinde göğüs kanseri ile karıştırılabilecek şişmelere neden olduğu gözlemlendi.

Bununla birlikte radyologlar mamografilerde gözlemlenen bu nodüllerin aşıların geçici bir yan etkisi olduğu ve meme kanseri ile bağlantısı bulunmadığını belirtti.

Aşı olunmasından birkaç gün sonra mamografi testlerinden geçen bazı kişilerde şişmelerin gözlemlendiğinin altını çizen Massachusetts Hastanesi Mamografi Servisi Direktörü Connie Lehman, "Aşı olan kişilerin şişmelerle karşılaşması durumunda doktorları ile görüşmeden önce 4 ila 6 hafta beklemesini, bu süre sonunda durumlarında değişiklik olmaması halinde testlerden geçmesini" önerdiklerini söyledi. Kaynak: euronews